8Monkey Labs, développeur de jeux indépendant et créateur du moteur de jeu Marmoset, a mis à jour son Marmoset Toolbag.
Le Marmoset Toolbag est un package comprenant un éditeur de matériaux 3D temps réel, ainsi qu’un outil de présentations de modèles 3D, là encore dans un contexte temps réel.
Présentation de l’outil en vidéo :
Voici la liste des nouveautés :
Dynamic light creation and editing
Saveable scene files (save all your toolbag settings)
Several new sky lighting presets
Expanded post effects, including SSAO, DOF, and vignette
Improved light and shadow accuracy and detail
Expanded material options, including gloss maps and translucency
New debug & compositing render modes, preview options
Greatly improved and reorganized user interface
A bit of stank on it
Ainsi que, pour ceux qui ne connaissent pas le logiciel, la liste des fonctions principales de Marmoset Toolbag :
HDR image-based environment lighting
Dynamic light creation and editing
Smart scene-matched shadow projections
Screen Space Ambient Occlusion (SSAO)
Circle of confusion / Bokeh depth of field effect
Direct3D 11 Tesselation/Displacement mapping
Auto-turntable options for mesh/camera/light rotation
Supersampling Anti-Aliasing (SSAA) screenshots
HDR screenshot output
6 blending modes
7 shader presets
14 viewport rendering modes
Alpha-to-coverage transparency
Editable Cinematic post-effect system
Drag-and-drop GUI support for texture, mesh, & material files
Pour plus d’informations, ainsi qu’une démo, on consultera le site officiel.